S-au identificat 19 de reguli pe care le puteţi folosi în managementul
Academiei de tineret pentru a reuşi promovarea unor juniori de calitate:
1. Regula organizării antrenamentului:
Se ia în considerare antrenamentul (principal şi secundar) setat la începutul meciului.
* Antrenamentul principal asigură antrenamentul 100% al juniorului
jucat pe poziţia respectivă şi durata lui ţine în mod direct de tipul
de antrenament setat.
* Antrenamentul secundar, setat diferit faţă de cel principal,
reprezintă 60% din valoarea antrenamentului principal.
* Antrenamentul secundar, setat la fel cu cel principal, reprezintă
20-25% din valoarea antrenamentului principal.
* Antrenamentul individual, pus ca antrenament principal, reprezintă
40-50% din antrenamentul principal, dar are un mare dezavantaj:
calităţile care vor fi antrenate nu sunt strict specifice poziţiei pe
care este jucat sau se aplică şi pentru calităţile gata plafonate. De
aceea se recomandă evitarea acestui tip de antrenament.
Antrenamentul rezidual există şi în cadrul Academiei şi reprezintă,
probabil, în jur de 16% din antrenamentul de referinţă.
Jucătorii
primiţi o dată cu deschiderea Academiei în 97% din cazuri se vor
plafona rapid la skiluri mici şi nu reprezintă o soluţie de viitor.
Antrenamentul se desfăşoară exact ca la echipa de seniori, în funcţie
de poziţia jucată, numărul de minute jucate şi antrenamentul setat.
Creşterile la calităţile antrenate au loc imediat după încheierea
meciului, iar raportul meciului apare după 24 de ore de la terminarea
meciului.
În fiecare săptamină-hattrick se poate promova un singur junior de la
scouteri la Academie precum şi un singur junior de la Academie la
echipa de seniori. Pentru a putea promova un junior la echipa de
seniori el trebuie să aibă minim 17 ani şi 0 zile şi să fi fost în
Academie de cel puţin 112 zile.
Un junior poate sta şi după 19 ani în cadrul Academiei dar nu mai poate
juca peste această vârstă.
2. Regula skillcapului şi regula potenţialului:
Skillcapul
reprezintă acea valoare maximă a unei calităţi pe care un jucător o
atinge prin antrenament. Fiecare calitate posedă un skillcap specific,
bine delimitat şi nativ. În cadrul unei calităţi acest skillcap poate
avea subtrepte: low, mediu, high.
Antrenează cum trebuie acest
jucător şi va avea bun Extremă înainte să îţi dai seama!
Potenţialul unui jucător (talent) reprezintă capacitatea unui jucător
de a-şi dezvolta abilităţile în urma antrenamentului. Se cuantifică în
scăzut, mediu sau crescut. Practic, reprezintă diferenţa între skillcap
şi skillul actual.
1. Dă-i lui Mircea Cojocaru mai mult timp, are potenţial de a-şi
îmbunătăţii calităţile dacă primeşte antrenamentul corect.
2. Ştiu că ai alte planuri, dar potenţialul mizerabil de Portar al lui
Andrei Boacă e evident.
care de fapt se traduce astfel:
Ştiu că ai alte planuri, dar Andrei Boacă are potenţial de a ajunge
mizerabil la Portar.
3. Regula plafonării:
O
data atins skillcapul un jucator mai poate creste in interiorul treptei
pina la atingerea subnivelului nativ. Un jucător plafonat nu mai creşte
la skillul respectiv chiar daca il mai antrenezi. Anunţul de plafonare
nu apare obligatoriu imediat după atingerea plafonării în raportul
meciului insa se observa intotdeauna pe pagina jucatorului. Atingerea
plafonarii este marcată de schimbarea culorii barei de creştere din
verde în galben.
4. Regula amicalelor:
Meciurile amicale asigură o creştere cuprinsă între 60-70% în comparaţie cu meciurile de ligă.
5. Regula antrenamentului dublu setat:
În cazul setării aceluiaşi tip de antrenament atât pentru
antrenamentul principal cât şi pentru cel secundar se constată o
scădere a aportului adus de antrenamentul secundar la aproximativ
jumătate din valoarea iniţială.
6. Regula skillcapului acceptabil "firesc" - cuprins în mesajul scoutului:
În cazul skillcapului acceptabil la orice calitate de jucător de câmp,
fără anunţ de nivel curent al acestei calităţi, nivelul curent este
slab în 95% din cazuri.
7. Regula atacantului cu extremă:
Skillul de extremă minim slab determină creşterea exagerată a numarului
de stele la un atacant jucat normal.
8. Regula calităţilor per ansamblu (overall):
Un jucător de câmp (exclus portarul) trebuie să aibă anunţ de overall
minim inadecvat ca să fie un jucător de luat în considerare. Excepţie
o face overall slab dublat de anunt de skillcap mare la orice tip de
calitate.
9. Regula "anunţului gresit":
Un anunţ care oferă un skillcap scăzut poate să aibă un alt skillcap ridicat la orice altă calitate.
10. Corolarul regulilor nr.8 şi nr.9:
Orice jucător de 15 ani (chiar cu "anunţ greşit") şi cu overall minim inadecvat ar trebui acceptat.
11. Regula stelelor:
În urma antrenamentului, s-au observat următoarele pentru juniorii proaspăt săriţi la nivelul bun:
portar bun (cu apărare dezastruos) |
- |
6 stele |
fundaş bun (fară secundare caracteristice postului) |
- |
6,5 stele |
mijlocaş bun (fară secundare caracteristice postului) |
- |
7 stele |
extremă bun (fară secundare caracteristice postului) |
- |
7 stele |
atacant bun (cu secundare de extremă şi pase maxim jalnic) |
- |
7-7,5 stele |
În cazul portarilor, două trepte de apărare aduc o stea în plus la notarea evoluţiei juniorului.
În cazul jucătorilor MS, care prezintă un nivel cuprins între inadecvat high - bun low pentru o altă
calitate utilă, numărul de stele este crescut cu o stea pentru fiecare calitate în plus (extremă pentru
fundaşul lateral şi atacant; construcţia si apărarea pentru extremă şi construcţia pentru fundaşul
central). Pasele, in acelasi interval de inadecvat high-bun low, aduc separat, un adaos de jumătate
de stea (excepţie fundaşii).
Vremea favorabilă specialităţii unui junior aduce o stea în plus la notaţia jucătorului.
12. Regula numarului de stele minim acceptat pentru juniorii proaspăt aduşi la Academie:
Acest număr de stele reprezintă valoarea de limită între slab-inadecvat pentru fiecare poziţie.
portar (inadecvat very-low în cazul apărării dezastruoase) |
- |
4,5 stele |
fundaş central normal fără construcţie |
- |
4,5 stele |
fundaş lateral normal fără extremă |
- |
4,5 stele |
mijlocaş defensiv fără aparare |
- |
6,5 stele |
mijlocaş defensiv cu aparare |
- |
7 stele |
mijlocaş normal fără pase şi apărare |
- |
6 stele |
mijlocaş normal cu apărare |
- |
6,5 stele |
mijlocaş ofensiv fără pase |
- |
5,5 stele |
mijlocaş ofensiv cu pase |
- |
6,5 stele |
extremă ofensivă fără construcţie şi fără apărare |
- |
5 stele |
atacant jucat normal cu extremă şi pase în jur de mizerabil/dezastruos |
- |
5 stele |
atacant jucat normal cu pase şi extremă în jur de jalnic |
- |
6 stele |
atacant jucat normal cu pase şi extremă în jur de slab |
- |
7 stele |
Rareori
poate exista, izolat şi doar pentru 1-2 meciuri, o variaţie de jumătate
de stea deşi jucătorul nu şi-a modificat în nici un fel valoarea
calităţilor. Sfătuim a se trage concluzii după cel puţin 2 meciuri
jucate pe acea poziţie.
Maximul unui junior proaspăt adus la academie este acceptabil very low.
13. Regula detectării juniorilor netalentaţi:
Un
jucător de câmp cu anunţ atât de skill curent cât şi de skillcap maxim
jalnic la skilluri diferite este un jucător netalentat 100%, iar maxim
slab la ambele skilluri diferite este un jucător netalentat 50%. În mod
obligatoriu pasele nu trebuie să se regăsească în anunţul scoutului
pentru ca acest enunţ să se poată aplica. Acest enunţ nu se aplică
portarilor.
14. Regula extragerii ţintite:
Căutarea
juniorilor pentru Academie se efectuează imediat după update-ul
economic de sâmbată precum şi de luni până vineri după ora 13 HT si 17
HT pentru a creşte şansele găsirii unui junior talentat. Căutarea se va
efectua pe cerinţe specifice (atacant/mijlocaş...) şi se evită căutarea
"orice tip de jucător" care creşte şansele primirii unui jucător slab.
15. Regula regiunilor:
Orice regiune ar putea deveni potenţial bogată în juniori de calitate dacă este epurată
constant de jucătorii slabi. Regiunile cu cel mai mare număr de utilizatori au cele mai mari şanse
să conţină un număr ridicat de juniori talentaţi.
Reumplerea regiunilor in urma extragerilor saptaminale se face de cel putin 2 ori/zi.
Poolurile sunt curăţate constant de juniorii care au fost refuzaţi de
useri şi sunt de aproximativ 110 de zile în regiune.
Cele mai bogate regiuni în jucători talentaţi par a fi: Timiş, Argeş, Bistriţa,
Constanţa, Bucureşti, Harghita, Prahova, Suceava, Teleorman.
Foarte important: În cazul în care ultimul scout pe care-l sunaţi aduce un jucător pe care l-aţi refuza în mod normal,
el trebuie totuşi acceptat şi apoi concediat imediat. În acest mod îl veţi scoate din circuitul scouterilor
şi locul lui în acea regiune va fi luat de un jucător nou, posibil mai talentat.
16. Regula extragerii cu bonus:
Un jucător va primi la promovare, indiferent de vârstă, un bonus la una sau mai multe calităţi alese la întâmplare. Acest bonus se poate aplică şi unei calităţi deja plafonate. Cu cât juniorul este mai batrân cu atât bonusul este mai mare.
17. Regula vitezei de creştere:
Viteza medie de creştere între 2 trepte succesive, este bine individualizată pentru fiecare tip de antrenament,
cu menţiunea că această viteză scade puţin cite putin corelata cu “imbatrinirea” jucatorului.
18. Regula specialităţii:
Specialitatea juniorilor este o calitate nativă. Poate fi descoperită în mod direct,
ea fiind relevată în mesajul scoutului, sau în mod indirect prin intermediul mesajelor antrenorului, prin
intermediul meciurilor sau chiar numai la promovare.
19. Regula detectării portarului:
Un
jucător cu anunţ de calitate curentă dezastruos la orice calitate este
aproape 100% portar. Skillcapul de extremă, construcţie, atac şi pase
exceptional depăşeste valoarea de jalnic. Atunci când se însoţeşte de
un overall, pentru portari acesta nu este mai mare de inadecvat.
Anuntul de specialitate pentru un junior exclude posibilitatea de a fi
un portar. Skilul de aparare poate ajunge prin antrenament la maxim
acceptabil.
Acest puşti are deocamdată Construcţie dezastruos. Dacă se va dezvolta bine, aş spune că acest puşti poate
ajunge la un nivel inadecvat de Apărare înainte de a se alătura echipei de seniori.
Ce fac eu? Idealul meu este să scot buni/excelenţi la 17 ani şi 0 zile sau jucători multiskill. De aceea:
- antrenamentul principal este rezervat celui mai bun junior: cel cu skillcapul
cel mai ridicat de 15 ani - JUCĂTOR ŢINTĂ (dar nu aştept să se plafoneze ci numai
să sară la skillul maxim şi apoi reevaluez situaţia lotului);
- antrenamentul secundar îl folosesc după bunul meu plac: pot antrena alte skilluri
secundare ale JUCĂTORULUI ŢINTĂ sau îl aplic pentru dezvoltarea calităţilor celorlalţi jucători din lot.
|